Oranje-boven en bamboe bossen.

20 oktober 2015 - Kyoto, Japan

Bamboebos in Arashijama

De afgelopen twee dagen hebben we plaatsen in de directe omgeving van Kyoto bezocht. Vroeg op pad en 's avonds na zo'n twintig kilometer wandelen uitgeteld op bed in ons hotel. Gisteren was Nara ons einddoel, de eerste hoofdstad van Japan. Voordat we daar aankwamen hebben we het plaatsje Inari bezocht. Hier ligt een prachtig tempelcomplex uit de 8e eeuw voor de verering van de god van de rijst en de sake. Om bij de offer-tempel te komen boven op de berg moet een pad van 4 km (enkele reis) worden bewandeld. Het hele pad is overdekt met duizenden oranje bogen (torri's): een geweldige ervaring, maar ook een hele uitdaging omdat we van onze reisleider slechts 1,5 uur kregen om de tocht naar de top te voltooien. Voor Luvic geen probleem! De tempels van Nara liggen in een groot park waar honderden tamme herten vrij rondlopen. Pronkstuk van Nara is de overdekte houten tempel met een Budha beeld van 16 meter hoog. Echt indrukwekkend. Vannochtend hebben we een wandeling gemaakt door het bamboe bos in Arashyama. De wandeling eindigt bij de villa van een samoerai acteur met prachtige tuinen. Terug in Kyoto hebben we het textielmuseum bezocht en een modeshow van Kimono's bijgewoond. We zijn weer helemaal bij met de laatste mode in Japan. Morgen verlaten we Kyoto en gaan we een nacht slapen bij de monniken op de heilige berg Koyasan. Daarna vervolgen we onze reis naar Hiroshima.