De vulkaan waar we niet naar toe gingen

26 oktober 2015 - Kumamoto, Japan

Vulkaan Sakurajima

Het is maandag, we zijn nu anderhalve dag in Kumamoto, dat ligt behoorlijk zuidelijk.. Hier stond een bezoek gepland naar mount Azo. Helaas wisten we al dat dat niet doorging omdat deze vulkaan actief is en nogal veel as en gas spuwt.. ......jammer!!!!!!  Mountain Azo is echt indrukwekkend met een kratermond met een omtrek van 130 km. De hoogste top is 1600 meter. In plaats daarvan hebben we hier in de stad weer een kasteel bekeken en zijn we vandaag naar het eiland  Sakurajima geweest, eerst met twee treinen en toen de boot. Op dit eiland is dus ook een werkende vulkaan die de stad toch regelmatig met een laag as bedekt, 800 keer per jaar. Toen wij er waren zagen we alleen een klein rookpluimpje boven de kratermond. overigens wel een heerlijk boottochtje en weer een strakblauwe hemel. Morgen vertrek naar Nagasaki. Het weer is fantastisch, maar morgen zou er een bui kunnen vallen. Morgenmiddag in ieder geval het atoombom museum en monument. De dag daarop moeten we nog invullen. Bij Nagasaki ligt het eiland waar Nederland handel gedreven heeft met Japan: Djima, misschien gaan we daar wel een kijkje nemen, of anders het pretpark waar paleis huis Den Bosch is nagebouwd.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade