Druk, druk, druk in Osaka

30 oktober 2015 - Osaka, Japan

Aquarium 4

Inmiddels hebben we anderhalve dag in Osaka doorgebracht. Weer een stad met heel veel mensen, en veel neon en veel herrie die veroorzaakt wordt door luidsprekers waar muziek uitkomt en piepjes en riedeltjes en ga maar door. Bij alles wat je hier doet hoort een geluid of muziekje. Van het openen van de metrodeuren tot het openen van de wc-deur.  Osaka is belangrijkste havenstad van Japan met 2,7 miljoen inwoners. Maar ook stad van lekkerbekken. Nou dat ruik je overal......in elk spleetje in de muur zit een restaurantje. Soms helemaal verstopt en moet je eerst ook nog drie trappen naar boven of beneden. Het is elke keer weer een verrassing wat je te wachten staat.              Vandaag zijn we naar het grootste aquarium ter wereld geweest, samen met nog 25 kwetterende schoolklassen. Buiten op het plein zaten al die kindertjes nog keurig in het gelid te wachten tot ze naar binnen mochten, maar eenmaal losgelaten in het aquarium was het een kakofonie van jewelste. Dat aquarium hebben wij in recordtempo bezocht. De walvishaai in het grote basin was indrukwekkend. De speelgoed haaien waren ook zo schattig, maar ik heb ze braaf teruggelegd☺️ Daarna met de metro één halte door naar het kosmobuilding. Met de glazen lift naar de 55ste verdieping op het panoramadak, 250 meter hoog. Geweldig uitzicht, dan zie je pas hoe groot die stad is en ook geweldige plek om zonsondergang te zien, maar daar hebben we niet op gewacht. Tot slot hebben we nog een museum bezocht voor contemporary art, maar was niet indrukwekkend. Er was wel een mooie tentoonstelling over Cleopatra, die hebben we ook maar even meegepikt. Dat was wel weer genoeg cultuur voor die dag. We hebben eindelijk sushi gegeten. Was echt super!!!!! Gewoon de hapjes die je lekker vond van de lopende band pakken. Ze worden voor je neus klaargemaakt. Beetje sojasaus erover en heerlijke verse gember.....smullen. Morgen onze laatste dag, nog een wandeling wat inkopen doen en met de hele groep eten in een grillrestaurant. Nu eerst lekker slapen op de altijd harde Japanse matras Oh en voor de feestvierders onder ons: happy halloween

1. Ton en Joke:
    30 oktober 2015
    Wat zijn we verwend met jullie reisverhalen en wat een indrukken doen jullie op tijdens zo'n reis.
    Er zullen wel héél veel foto's zijn gemaakt om deze tocht door Japan in je geheugen vast te houden en te delen met de thuis blijvers.
    Lieve groetjes
  2. Anke:
    30 oktober 2015
    Dank voor weer een mooi verhaal steeds weer van genoten,voor morgen een fijne. Reis weer naar huis .luefs van ons
  3. Michelle:
    Lieve papa en mama,
    We kijken er enorm naar uit om jullie weer te zien! Een goede reis en tot zondag!
    Dikke kus en knuffel
    Jasper, Michelle en Eliza
  4. Mathilde:
    30 oktober 2015
    Nog een paar laatste dagen genieten. Goede reis terug en dan op naar je kleindochter!