Eten en slapen en bidden bij de monniken

21 oktober 2015 - Ito, Japan

Gedenkplaats Koyasan

Wat een belevenis vandaag! Na een reis die vanmorgen begon met het inleveren van de koffers om half zeven, kwamen we na twee metro"s drie treinen en een kabelbaan aan in Koyasan. Hier blijven we èèn nacht. Dus rugzakken weggezet en op pad. Gelukkig hadden we dus alleen die rugzak en zijn de koffers al door naar het hotel in Hirochima. Dat scheelde een hoop sjouwen, zeker voor de mensen die met twee koffers op pad zijn. ( Nee, wij niet hoor......heel braaf ieder een koffer) We zitten op 800 meter hoogte en het is buiten prachtig door de herfstkleuren. De tempel waar we verblijven is eigenlijk een luxe hotel met een tempel ernaast. Trouwens wel eten en slapen op de grond. Er zijn zo vele accomodaties hier in het dorp. De monniken exploiteren het hier prima!!!!! Het hele dorp staat op de wereld-erfgoed lijst van Unesco. Dit komt omdat hier een eeuwenoude "begraafplaats" is van 600 meter breed en 2 km lang. Ik zet begraafplaats tussen aanhalingstekens want eigenlijk zijn het alleen maar gedenktekens, monumenten. Het is indrukwekkend en er komen nog steeds monumenten bij. Het oudste monument is van de eerste shogun. Een heel verhaal, maar dat zal ik jullie besparen. Het is dus een wandeling van 2 km, met aan het begin in het midden en vlak voor de ingang van de tempel water met een bruggetje. Water is reinigend dus het spoelt je letterlijk en figuurlijk schoon want je moet ook je handen wassen en mond spoelen. We hadden een gids, dat was heel fijn want nu begrijp je de rituelen beter. Soms was hij wat moeilijk te verstaan want dan werd de r een l en omgekeerd. Dus dan kreeg je horror in plaats van hollow

1. Brigitte:
    21 oktober 2015
    Heel bijzonder om jullie op de grond te zien zitten tijdens het eten! Wel gemakkelijker als je klein bent.Het eten ziet er ook heel gezond uit! Geniet ervan en een goede nacht gewenst op de grond. Groetjes Brigitte
  2. Michelle:
    22 oktober 2015
    Wat een mooie foto's! Het lijkt wel uit een film!
  3. Cobi:
    24 oktober 2015
    Ik kreeg steeds meer zin om ook een keer naar Japan te gaan. Liefs uit Nuenen