De omgeving van Hiroshima verkennen...

24 oktober 2015 - Hiroshima, Japan

O-torri gate MiyajimaZaterdag, en het is mooi weer in Hiroshima. De zon schijnt en het is 28 graden. We gaan vandaag de omgeving van Hiroshima verkennen. Onze eerste bestemming is Iwakuni. Daar ligt de mooie Kintai-kyo brug. Deze brug heeft 5 bogen en is gebouwd in 1673. Vroeger verbond de brug de samurai's die aan de overkant van de rivier woonden met de rest van de stad. We hebben een van die Samurai huizen bezocht, maar dat was niet echt spannend. Vervolgens zijn we met de boemeltrein en de ferry naar Miyajima overgestoken, een klein eilandje voor de kust van Hiroshima. Dit is een van Japan's meest bezochte toeristen plaatsen. De voornaamste atractie is de vaak gefotografeerde toegangspoort die bij vloed in het water lijkt te drijven. De poort ( otorri) verbindt het aardse (tijdelijke) met het spirituele ( oneindige). We hebben geweten dat dit een van de favoriete plekken van de Japanners is. Rond half vier zijn we het drukke eiland ontvlucht en met de trein teruggeboemeld naar Hiroshima. Onze restaurant ervaring was vanavond weer bijzonder. In plaats van bij een ober te bestellen moest je bij binnenkomst in het restaurant geld in een automaat doen en je maaltijd uit een keuzemenu met plaatjes selecteren. Met de door de automaat geprinte bonnetjes werd vervolgens in het restaurant je maaltijd geserveerd. Morgen zakken we verder af naar het zuiden en beginnen we aan onze laatste week. De volgende halte is Kumamoto een vulkanisch gebied. Eerder deze week hebben we bericht over de ceremonie in Koya-san. Van deze bijzondere ervaring willen we graag een foto met jullie delen. Wordt vervolgd. Kintai bridge IwakuniCeremonie Koya-san