Tokyo, een wereldstad!

9 oktober 2015 - Tokyo, Japan

Daar liggen we dan in een Japans bedje met een pyama van het hotel, wordt bij het beddengoed meegeleverd, hihi! We maken er geen foto van want het ziet er niet uit, maar wel comfortabel.... Onze eerste dag zit erop. We hebben een comfortabele reis gehad met KLM, in het vliegtuig kennis gemaakt met een Japans echtpaar...we werden meteen voor het diner gevraagd. Ik denk niet dat dat gaat lukken, hoewel..... ik zou best wel eens binnen willen kijken in een Japans huis. Aangekomen op het vliegveld werden wij meteen geconfronteerd met de strakke, gestructureerde Japanse cultuur, niet achter de rode lijn, in de rij blijven staan, pas naar binnen als de conducteur het zegt en vooral niet praten in de trein. We hadden onze nieuwe reisgenoten zo gevonden, we hebben een enthousiaste reisleider. Vandaag werden we na aankomst meteen meegesleurd naar het drukste kruispunt ter wereld: Shibuya crossing, onze Arie kende het van de film. Op dit plein staat ook het standbeeld van onze trouwe viervoeter Hachiko, de hond die nog steeds op zijn baas wacht. Voor degenen die het verhaal niet kennen: film met richard geere in de hoofdrol. Je kijkt je ogen uit naar alle jongeren die prachtig en exentriek zijn gekleed. Veel meisjes met van die poppengezichtjes en bijpassende poppenkleren Om 17.00 uur met de metro terug naar het hotel, een hele uitdaging, Parijs en Londen zijn er niks bij. Onze eerste sashimi gegeten en toen naar de hotelkamer....... En nu gaat letterlijk het licht uit, de luikjes vallen dicht, welterusten

1. Peter en Suzan:
    9 oktober 2015
    We kijken uit naar jullie volgende verslag :-)
  2. Olivier en Cristina:
    10 oktober 2015
    Leuk om te beleven he. Zou het ook allemaal weer mee willen maken, geniet er van. Vergeet niet om Ramen (soort noodle soep) te proberen.
  3. Brigitte:
    10 oktober 2015
    Leuk om jullie reis mee te maken en zo ook een indruk van Japan te krijen,mooi de kleine meisjes,maar ook bijzonder mensen met mondkapjes op straat.